Dag ... Nu ben ik toch de tel kwijt

25 mei 2016 - Honselersdijk, Nederland

Hellooooo Peopleeee,

Ja je ziet het goed, een blog, van kim, na een hele lange tijd. Wordt niet te enthousiast, ik ga het niet weer helemaal oppakken. Maar over iets minder dan 50 dagen kun je wel weer een echte Engelse blog verwachten, want dan ga ik namelijk terug naar de plek waar ik tien geweldige maanden heb gehad! Op dinsdag 12 juli ga ik samen met Daphne voor een paar dagen naar Chichester om vanuit daar de omgeving te verkennen. Naja voor mij is de omgeving inmiddels bekend, maar daarom is het juist zo leuk om alles aan Daphne te laten zien.

Vanaf het moment dat we geboekt hebben kijk ik er al zo naar uit. Ik ben op dit moment langer thuis dan dat ik in Engeland ben geweest, en dat is een heel gek idee. Ik lees elke week mijn eigen blogs van die week een jaar geleden terug, met een big smile op me gezicht, omdat ik ieder detail nog voor me kan zien. En ik kan nog steeds lachen om de dingen waarom ik toen lachte of ontroerd raken als ik merk aan me blogs dat ik het op bepaalde momenten moeilijk had. Het is en blijft iets magisch moois, en daarom kijk ik er ook zo naar uit om terug te gaan.

Met Anika heb ik nog heel goed contact, we spreken elkaar vaak en proberen ook af te spreken maar dat kan best lastig zijn als je aan de andere kant van Nederland woont. Met mijn kamergenoot heb ik eigenlijk helemaal geen contact meer, iets wat ik best wel jammer vind. Je hebt toch tien maanden lang iets heel persoonlijks gedeeld, een kamer. De behoefte aan contact vanaf mijn kant is er wel, maar vanuit haar is het tegendeel gebleken. Met mensen uit me klas praat ik af en toe nog via Facebook. Pas hadden we nog een gesprek om met ze alle tegelijk terug te gaan naar Chichester, maar helaas had ik toen al geboekt!

Alleen al bij de gedachte om in de trein te horen: Chichester, this is Chichester, maakt me blij. Maar eerst moet ik nog even mijn schooljaar afronden. We zijn op het moment iets over de helft van het laatste blok. Nog een aantal praktijkopdrachten afmaken en 4 tentamens halen en dan zit het eerste jaar HBO er al weer op, hopelijk met mijn propedeuse op zak. Want dan maak ik namelijk de overstap naar de universiteit na de zomer. Iets waar ik heel erg naar uit kijk, maar eerst nog maar dit laatste blok halen.

Dus, even een update. Over iets minder dan 50 dagen kunnen jullie dus weer de old school Engeland blogs verwachten. En ook daar kijk ik naar uit, bloggen over Engeland!

Byeeee

1. Marjolein:
    25 mei 2016
    Wat leuk om te lezen. Kan me niet voorstellen dat je al weer zo lang thuis bent. Wat ik heel fijn vind.xxx