Dag 291.. 6 days left!

18 juni 2015 - Chichester, Verenigd Koninkrijk

Helloooo peopleeee,

Het is weer twee dagen geleden dat ik geschreven heb en dus weer tijd voor een blogje. Is wel grappig, aan het begin van het jaar schreef ik ook om de dag, daarna werd het eens in de drie of vier dagen en nu ook weer om de dag. Als je je bedenkt dat dit blog 92 is, besef ik pas hoeveel ik geschreven heb! Ben wel echt superblij dat ik het vol gehouden heb, ook al had ik niet altijd zin, want nu aan het eind van het jaar heb je toch wel zoiets van ja ik zou deze blog best wel eens een paar keer terug willen lezen. Want ik heb toch wel een geweldige tijd hier gehad!

Maar, woensdag was het eindelijk zover. We gingen naar Thorpe park. Het laatste uitje van het jaar en een leuke afsluiten samen met Anika want die gaat zaterdag al naar huis en die haar ouders zijn er nu dus die is met haar ouders nu gezellig wat doen dus die zie ik niet zo heel veel meer deze laatste dagen. We moesten om acht uur voor school verzamelen. Eer we weg gingen was het inmiddels half negen. Ik heb opzich helemaal geen problemen met in een touringcar zitten alleen het punt is is dat het lijkt alsof ze hier gewoon kleiner zijn, of in ieder geval minder beenruimte hebben. Want ik, met me 1,80, paste net tussen de stoelen. Gewoon niet overdreven. Alleen als ik helemaal recht op zat paste het. En dat anderhalf uur zit niet heel lekker maar gelukkig kon ik me benen in het gangpad leggen haha.

Na ongeveer anderhalf uur waren we er dan. En wauw wat was het een gaaf park, weer is wat anders dan de efteling. Het weer zat ook mee, lekker temperatuurtje en zonnetje, ben zelfs nog verbrand. De eerste attractie waar we ingingen was zo'n arm die ook op de kermis altijd staat, want Anika moest even met iets oke's beginnen haha. Daarna zijn we in de rij gaan staan voor een achtbaan. Er stond een half uur, maar dat werd uiteindelijk een uur. Maar het was het dubbel en dwars waard. Deze achtbaan ging namelijk tien keer over de kop echt zoooo gaaf! Je voelde je echt omhoog komen uit je stoeltje. Hierna besloten we om eerst maar even wat te gaan eten want we hadden behoorlijk honger. Dus een heerlijke hamburger gegeten met patatjes, smaakte echt goed! Toen besefte ik me ook dat ik deze afgelopen maanden zo weinig vlees heb gegeten vergeleken met thuis. Thuis eet ik bijna wel elke dag vlees maar hier gewoon totaal niet. Na deze heerlijke maaltijd gingen we in een enorme waterglijbaan. Je weet wel van die waterglijbanen waar je met een band vanaf gaat in het zwembad, nou dat dus in het extreem groot. Je zit in een ronde opblaasboot met 6 mensen en het was zooo vet! Eenmaal boven hadden we wel zoiets van oh shit dit was toch hoger dan verwacht maar het was echt geniaal. We eindigde wel met doorweekte schoenen, was gewoon soppen in je schoenen maar was eigenlijk redelijk snel opgedroogd. Wat wel grappig was, ze hadden bij de splash van die enorme drogers waar je in kan gaan staan en dan word je droog geblazen echt heel handig!

Na de enorme waterglijbaan gingen we in een hangende achtbaan, whaaah daar had ik zo zin in, nog nooit in geweest en altijd wel gewild. Dus daar gingen we. Gelukkig niet zo'n hele lange wachtrij. Was ook echt een te gekke achtbaan. Is zo'n grappig gevoel als je dan over de kop gaat en er is niks onder je voeten. Jaa was zeker een goeie achtbaan. Hierna wilde Anika in zoiets net als in de efteling, in van die ronde bootjes  door zo'n wild water baan. In het midden van het bootje zat een ronde dop. Dus ik zij tegen an:: kijk dat is de stop van de boot, als je die eruit trekt loopt het water de boot in, waarop an antwoord: oh echt? hahaha nee tuurlijk niet!

Hierna Anika overgehaald om mee te gaan in een attractie waarbij je op een rij zit en dan ga je zeg maar als zo'n schommelschip maar omdat je op een rij zit ga je net een stukje hoger. Was echt super vet, echt zo'n leuke kriebel in je buik! Hierna nog een keertje in die arm ding geweest want dat wilde Anika graag en toen was het alweer tijd om terug naar de bus te gaan. We hebben niet alle attractie kunnen doen want daar waren er teveel voor en te druk voor maar heb echt een super leuk dagje gehad! Nadat we eindelijk iedereen hadden gingen we weer richting Chi. we hebben eerst een kwartier gewacht op iemand die dus al gewoon in de bus zat maar was vergeten te zeggen dat ze er was, echt weer lekker slim. Weer anderhalf uur terug en toen stonden we weer bij school. Toen eerst even me student card wezen halen bij het theater want Melody had hem voor het geval we niet optijd terug waren dan kon zij wat halen voor me. Toen nog even bij de subway gegeten en toen naar me kamer gegaan na een super leuke dag!

Om zeven uur weer even geskyped. Een hoop te vertellen na twee leuke dagen! Na het skypen weer gaan leren voor m'n examens. Ben echt blij als ze er morgen op zitten, heb de afgelopen dagen een hoop geleerd. Daarna even lekker gaan douchen en toen heerlijk me bedje ingedoken. Was behoorlijk moe. Eenmaal in bed had ik wel nog steeds het gevoel alsof ik in een achtbaan zat maar na een paar minuten was ik heerlijk in slaap.

Vanochtend had ik best nog wel wat langer willen slapen maar het was me laatste lesdagje van het jaar,naja ochtendje. We begonnen de dag met een laatste keer tutorial hour. De rest van me klas heeft volgende week ook nog school maar ik eindig een weekje eerder omdat ik woensdag naar huis ga. De les ging vooral over volgend jaar voor de rest van de klas. Na het uurtje nog twee uur payroll les als voorbereiding voor morgen. Nog even de laatste dingen doorgenomen en wat oefenen opdrachten gemaakt. Ik heb heb er redelijk vertrouwen in dat ik ze ga halen, maar zo voor de zekerheid nog even alles doornemen. Om twaalf uur was de les afgelopen en zaten m'n lessen erop. Nog twee examens en dan ben ik officieel klaar met school voor dit jaar. En ga ik als het goed is met 4 diploma's naar huis, en in augustus de vijfde want dan doe ik mijn Cambridge examen, niet verkeerd voor in een jaar tijd :)

Voordat ik naar me kamer ging nog even wat te eten gehaald en dat opgegeten en toen weer gaan leren en oefenen oefenen oefenen. tussen door nog even gewassen en begonnen met de eerste stap om deze kamer weer achter te laten zoals ik er in ben gekomen. beginnend met alle briefjes van mn scheurkalender van de deuren en kasten af te halen. Het ziet er nu echt extreem kaal uit maar had geen zin om alles het laatste moment te moeten doen. Dus beetje bij beetje moet ik deze hele zooi, uitzoeken en inpakken. Nadat mn deuren weer scheurkalender en plakspul vrij waren weer verder gegaan met leren. om half zes even wat te eten wezen halen en na het eten begonnen met het schrijven van deze blog. Om zeven uur weer gezellig geskyped met thuis. De ena laatste keer, alleen morgen nog en dan is er een einde gekomen aan het skype tijdperk. We hebben wat uurtjes gepraat via skype, maar gelukkig bestaat skype!

En na het skypen ben ik weer verder gegaan met deze blog. Als ik zo klaar ben ga ik alles voor me examens nog even doornemen. Heb de eerst morgen om kwart over negen en de tweede om kwart over een . Tussen door even me certificaat ophalen van Engels van de lessen die ik gevolgd heb. En (voorlopig) afscheid nemen van Anika. We hebben plannen voor de vakantie dat ik naar Friesland ga en zij naar het Westland. Dus dat moeten we zeker gaan doen!! En zaterdag staat vooral in het teken van inpakken, nog even naar het centrum  voor beltegoed te halen voor naar schotland en dan zaterdagavond om half 8 met de trein naar Londen Victoria en daar op de bus naar Schotland, Whaaaa super zin! En dinsdagavond ben ik weer terug uit Schotland, kunnen mams en paps weer rustig adem halen en dan woensdag komt papa! zoals je wel kan merken zit ik met me hoofd echt bij drie honderd verschillende dingen: examens, laatste dagen, schotland, papa komt, naar huis! Ik ga jullie proberen zaterdag nog even te bloggen en misschien vanuit schotland nog , ik ga me best doen!

byeeeee

1. Marjolein:
    18 juni 2015
    Ja zal zeker blij zijn als je weer veilig terug bent in Chichester !! xxx
  2. Joke:
    18 juni 2015
    Nogmaals veel plezier en uitkijken .
  3. Aagke koppert:
    18 juni 2015
    Kim sterkte morgen en veel plezier in schotland
    Aagke
  4. Kim:
    18 juni 2015
    Dankjulliewel! Gaat helemaal goedkomen!