Dag 21.. In Nederland :)

15 juli 2015 - Honselersdijk, Nederland

Halloooooo menseeen,

Ik ben inmiddels alweer drie weken thuis en ik dacht laat ik toch nog maar even een blogje schrijven. Om nog even te vertellen hoe deze eerste weekjes in Nederland weer zijn bevallen en deze blog een soort van af te sluiten. Ik zal maar niet vertellen zoals ik altijd deed wat ik letterlijk elke dag heb gedaan want zo spannend is mijn leven in Nederland nou ook weer niet :)

De eerste dagen terug bestonden vooral uit slapen, proberen me koffers uit te pakken, voor de tv hangen, en nog meer slapen. Het heeft een aantal dagen geduurd voor ik al me spullen had opgeruimd, elke keer een beetje. Ik wist dat ik veel had meegenomen, maar zo veel. Zaterdags gezellig met vriendinnen naar de mirell geweest om even bij te kletsen, wat wel weer nodig was na elkaar vier weken niet gezien te hebben. Zondags gezellig met Daphne naar parkpop geweest! Die dinsdag daarna even langs geweest op me werk om te praten over mijn terugkomst haha, en gelukkig mag ik gewoon weer aan de slag. Waar ik heel blij mee ben want ik kan wel wat geld gebruiken. De bodem van mijn spaarrekening is in zicht. Vrijdag kon ik dan ook weer voor het eerst aan de slag, van 10 tot 5 , lekker dagje. Daarna snel naar huis, even eten en toen naar quintus voor het ouder kind toernooi om mee te doen voor mams.

Zaterdags ook weer lekker een hele dag gewerkt en zondags gezellig met vriendinnen meegedaan aan een vriendentoernooi op Westlandia. Was een hele gezellige middag, helaas geen eerste geworden haha maar daar ging het ook niet om. Was leuk om weer een keertje in het doel te staan. Het volgende wat op de planning stond was de diploma uitreiking van Daphne dinsdag, ik mocht gezellig mee. Wat ik natuurlijk heel leuk vond, eindelijk je school kunnen zien en natuurlijk super trots op je! Daarna nog gezellig naar kijkduin geweest, een hapje gegeten. Was een leuk dagje!

Woensdagavond was het tijd voor een gezellig avondje feestweek in 's gravenzande! Gezellig met Jill en Jill erheen en daar kwamen ook nog Iris tegen dus was een gezellige boel. Een leuk avondje gehad! Vrijdag, zaterdag en zondag was het weer tijd om te werken, weer lekker wat uurtjes gemaakt. Waar ik ook wel blij mee ben want alleen maar thuis zitten is ook niks. Afgelopen maandag even gezellig naar dorp geweest met mams en Jill, nog wat laatste dingetjes gehaald voor de vakantie en voor de rest heb ik de afgelopen dagen vrij weinig gedaan. Vanochtend de paarden naar het land wezen brengen, want overmorgen is het dan eindelijk tijd om op vakantie te gaan. Drie weken in Nederland is wel erg lang, dat ben ik niet gewend, dus we gaan lekker naar Frankrijk!

Dus, drie weekjes thuis. Het bevalt me prima hoor. Lekker ontbijten in je pyjama, niet je eigen was hoeven te doen, geen room checks. Maar ik moet toegeven dat ik Engeland meer mis dan ik gedacht had. De plaats, de mensen, de momenten en natuurlijk ook wel een beetje de vrijheid. Je hebt er toch tien maanden gewoond en dat vergeet je niet zomaar. Ik heb daar zulke mooie momenten beleefd, zoveel leuke mensen leren kennen, zoveel geleerd en zo genoten. Dus het is logisch dat je dat mist denk ik. En nu voelt het ook eigenlijk een beetje alsof de afgelopen tien maanden een droom zijn geweest. Want levende bewijzen van mijn hele Engeland avontuur zijn hier niet. Je hebt alleen de foto's, de herinneringen, de diploma's , m'n blog. Want de mensen die je daar hebt ontmoet kom je niet hier opeens in het Westland tegen. Dus dat laat het een beetje voelen als een droom soms, een hele mooie droom.

Het is een geweldig mooi schooljaar geweest, een herinnering die mij voor altijd bij blijft. Ik kan nu met honderd procent zekerheid zeggen  dat ik er geen spijt van heb gehad, dat het het allemaal waard was. Ik had nooit verwacht dat het zo leuk en gaaf zo worden als dat het geweest is! Chichester 2014/2015, eentje voor in de boeken! (letterlijk hopelijk in mijn eigen boek!)

Daaaaaag!

1. Aagke koppert:
    16 juli 2015
    Hoi Kim fijn dat je het zo goed naar je zin heb gehad leuke herinnerringen kan je nog lekker nagenieten
    Fijne vakantie allemaal groetjes Aagke