Dag ....

18 juli 2016 - Honselersdijk, Nederland

Hellooo Peopleee,

Gister ben ik teruggekomen van 6 geweldige dagen in Engeland. En bij Engeland hoort natuurlijk een blog!

Dinsdag was het dan eindelijk zover, Daphne en ik gingen naar Engeland. We moesten al vroeg op Schiphol zijn want we vlogen om negen uur. we hadden gelukkig geen vertraging en dus landde we na een vlucht van ongeveer 50 minuten op Gatwick Airport. Daar de trein gepakt naar Chichester en jaja toen was het moment daar. Ik was weer terug in Chichester naar een jaar. Een heel gek gevoel. Alles was nog hetzelfde waardoor ik eigenlijk meer het gevoel had alsof ik nooit was weggeweest.

Nadat we de koffers alvast bij het hotel hadden afgegeven zijn we begonnen aan een rondje langs het college te lopen en door het centrum. Een goeie manier om Daphne alles te laten zien, en ik keek er natuurlijk naar uit om alles weer te zien. Eerst alles van de school laten zien, en zelfs even naar binnen geweest. Daarna door naar het centrum en daar even geluncht bij de Costa. Hierna konden we inchecken in het hotel, dus dat gedaan en toen even heerlijk op bed gelegen. Want na kort nachtje was dat wel even lekker.

's avonds gezellig wat wezen eten bij Frankie and Benny's, een van mijn favoriete restaurants. Daar heerlijk gegeten en daarna naar de film geweest, traditie getrouw. Met natuurlijk popcorn en een slush. De film Central Intelligence is zeker een aanrader. Na de film en een leuke eerste dag heerlijk gaan slapen, want daar hadden we helemaal geen problemen mee.

Dinsdag was het tijd om het eerste uitstapje te maken. Als eerst op de planning stond Arundel Castle. Een mooi kasteel op ongeveer 20 minuten van Chichester. Het kasteel is grotendeels nog ingericht wat je nog echt een goede indruk geeft van hoe het vroeger was. Ook al was ik er al een keertje geweest, het was alsnog leuk om het nog een keer te zien. Nadat we naast het kasteel ook de tuinen hadden gezien zijn we nog even door het centrum gelopen en toen hebben we de trein genomen naar Bognor Regis. Een klein stadje aan de kust. Eenmaal daar aangekomen eerst langs de kust gelopen en toen door het centrum. Daar even wat winkels gekeken en wat gedronken en toen weer terug gegaan naar Chichester.

's avonds lekker bij de KFC gegeten en toen lopend naar de grote Tesco geweest. Als je daar nog nooit geweest bent is dat ook een hele belevenis. Met 34 kassa's en gigantische paden kijk je je ogen uit. Dus daar op ons gemak door heen gelopen en wat dingetjes gekocht voor de komende dagen. Daarna weer terug gegaan naar het hotel en nog een filmpje gekeken.

Donderdag ging de wekker op tijd, want we gingen namelijk een dagje naar LONDON!! Hier waren we al een keer samen geweest toen we eind examen gedaan hadden en het was dus wel leuk om ook weer een keertje samen terug te gaan. Rond elf uur waren we op Victoria, daar gelijk de metro ingedoken, op naar de Big Ben. Dat is eigenlijk het punt wat ik vind dat je als eerst naar toe moet als je in London ben. Want als je daar de metro uitkomt en naar boven kijkt zie je direct de Big Ben en sta je er ook zowat naast gelijk, een beter London gevoel kan je niet krijgen. Na de Big Ben zijn we naar de Tower Bridge gegaan en daarna Buckingham Palace. De meeste bekende punten in London konden we toen afstrepen van ons lijstje.

Toen we daar waren uitgekeken zijn we door een parkje gelopen en over een groot plein. Toen hadden we toch wel wat honger gekregen en besloten we om even langs de mac te gaan, maar die was zo overvol dat we het op een soort rotonde hebben opgegeten waar nog meer mensen zaten te eten. Daar zaten we dus op een drukke rotonde in London met uitzicht op de Big Ben. Een betere plek om kip nuggets te eten kan ik me niet bedenken.

Hierna besloten we om naar Camden Town te gaan. altijd leuk om daar wat rond te neuzen. Een leuk hempje voor Jill gekocht en toen doorgegaan naar Oxford Street, where the real shopping happens. Voor ons gold vooral het motto kijken maar niet kopen want met alleen handbagage was het niet echt mogelijk om een hele nieuw garderobe aan te schaffen. Maar toch altijd leuk om door die enorme winkelstraat te lopen. Na Oxford Street gingen we naar Piccadilly Circus, waar we heerlijk bij de Pizza Hut hebben gegeten. Daarna nog even een gigantische souvenirshop bezocht en M&M World en toen weer terug gegaan naar Chichester. Moe maar voldaan.

Vrijdag was de dag dat we naar Brighton gingen. Een super leuke stad aan de kust met natuurlijk de bekende pier. De pier was dan ook het eerste waar we heen gingen toen we aan waren gekomen met de trein. Op de pier weer onnodig geld uit gegeven maar deze keer met resultaat. We hadden winst, een knuffel haha. Na de pier naar het centrum gegaan en zo'n beetje alle winkelstraatjes gezien. aan het eind van de middag weer de trein terug genomen naar Chichester en daar heerlijk bij Nando's gegeten. Na het eten even naar het hotel geweest en even de voetjes omhoog gehad. Waarna we een wandeling door Chichester hebben gemaakt over de stadsmuren en waar mijn rol als tour guide weer verder ging, niet dat ik dat erg vond.

Zaterdag was het de beurt aan Portsmouth, ook een stad aan de kust met een soort van Batavia stad. Een groot modern winkelgebied aan een haven met allemaal outlet winkels en restaurants en terrasjes. Dus daar gezellig gelopen en geluncht aan het water waar we konden genieten van het uitzicht en het heerlijke weer. Daarna naar het echte centrum van Portsmouth gegaan wat niet aan de kust ligt en daar ook wat rond gekeken en herinneringen opgehaald. Tegen de avond zijn we weer terug gaan naar waar we s middags al eerder waren geweest om lekker bij de italiaan te eten en nog even te genieten van de laatste zonnestralen van die dag. En toen weer de trein terug genomen naar Chichester.

Zondag was het alweer de laatste dag in Chichester, en ik moest toegeven dat ik vond ik best wel jammer. De dagen waren voor mijn gevoel zo snel gegaan dat ik helemaal nog niet klaar was om weer terug naar Nederland te gaan. De laatste dag besloten we dus om door te brengen in Chichester, net zoals de eerste dag. We waren redelijk vroeg op omdat we voor elven moesten uitchecken, maar gelukkig konden we toen nog wel de koffers in het hotel laten. Allereerst zijn we in het centrum naar de kathedraal gegaan, die is behoorlijk groot in Chichester. Daarna door de winkelstraten gelopen en door een parkje en toen lunch gehaald bij Marks & Spencer. Sandwiches en chips, lekker Engels, en dit vervolgens in het park opgegeten. Iets wat je heel veel ziet in Chichester. Daarna nog wat winkels gekeken en toen een Milkshake wezen halen in een winkel waar ze wel 100 smaken hebben, kiezen blijft nog steeds moeilijk. M'n spaarkaart had ik er nog van, nog een stempel en dan is die vol. Dus voor wie plannen heeft om naar Chi te gaan binnenkort, zeg het maar.

Daarna was het helaas alweer tijd om onze koffers op te gaan halen en richting het station te gaan. Een lastig momentje om zo'n leuke plek weer achter te moeten laten. Een dubbel gevoel waar ik zo vaak last van had toen ik er woonde, blij om naar huis te gaan en iedereen te zien, minder blij om zo'n geweldige plek achter te moeten laten. Maar aan alles komt een eind, zo ook aan deze vakantie. Rond drie uur zaten we in de trein, nog een laatste foto in Chichester en daar gingen we weer, op naar het vliegveld. Nadat we door alle controles heen waren hebben we heerlijk Sushi gegeten, maar wel op een hele leuke manier. Namelijk aan een soort lopende band. Je zit dan aan een soort bar waarbij de sushi voorbij komt en je het dus van de lopende band moet afpakken. Een heel leuk concept en zeker leuk om een keertje te doen. Om zeven uur konden we naar de gaten en om acht uur gingen we de lucht in, op weg naar Amsterdam.

Om tien uur onze tijd stond het vliegtuig gelukkig weer veilig aan de grond en waren we weer terug in Nederland. Op Schiphol nog even door de douane en toen in de auto en naar huis. Het mini Engeland avontuur zat er weer op. Na 6 gezellige dagen kwam ik moe maar voldaan thuis waar Jill ook weer thuis was van haar vakantie, en waren we weer compleet. Op naar de volgende vakantie: Boedapest!

Byeee

1. Marjolein:
    19 juli 2016
    Weer leuk om te lezen. Ik denk dat jij nog wel eens voor goed in Engeland gaat wonen. Wat ik niet hoop :-) xxx